Deus ens est
actu infinitum. Nichil vero non ens actu itidem infinitum. Nam nichil a tanta
decidit entitate, quanta deo entitas inest. Entitas autem divina est actu
infinita. Esse dei actu infinitum, tota (ut diximus) eternitate dimensum.
Nichil vero est pariter non esse actu infinitum. Quantum enum deus subsistit et
est, tantum nichil non est; deus vero infinite est, igitur et nichil infinite
non est. Rursum quantum deus distat a non esse, tantum deus ab esse distat
nichil; distantia autem dei a non esse est actu indimensa atque infinita. Erit
itaque et nichili ab esse intercapedo ac decidentia ctu indefinita atque
intermina. Distat enim tantum nichil a deo quantum deus a nichilo: utriusque
autem distantia est spacium idem, eadem longitudo actu indimensa intermina
infinita. Unde fit ut nichil a deo nunquam absolvatur: aut statuatur ad esse
totum. Nam nichil est actu infinitum. Quod autem huiusmodi fuerit, inabsolubile
et inconsumabile est.
Charles de
Bovelles. Libellus de Nihilo. Chap. VI.
Sem comentários:
Enviar um comentário